او گفت: عمده مسايل مربوط به عدم معرفي مدير عامل و يا مدير فني واجدالشرايط، شکايات و برخورد نامناسب با مسافران، عدم ارايه ضمانت بانکي، تغيير محل فعاليت قبل از ارائه کاربري مستند اداري يا تجاري، اعزام دانشجو مغاير با موضوع فعاليت بند ب، تعطيلي و عدم فعاليت، ثبتنام و اجراي تور زيارتي بدون مجوزهاي لازم و عدم توانايي در برگزاري تور است.
«لاريجاني» افزود: طبق آييننامه، شرکتها و دفاتر تعليق شده، موظفند در زمان تعليق از قبول تعهدات جديد خودداري کرده و طبق دستورالعملهاي اين ادارهکل به تعهدات قبلي خود عمل کنند .
مديرکل ميراثفرهنگي استان تهران با اشاره به 2 هزار و 195 مورد بازديد نظارتي از مراکز اقامتي، رستورانها، مراکز پذيرايي بينراهي، دفاتر خدمات مسافرتي و مراکز اقامتي در سه ماهه نخست سالجاري گفت: ماحصل بازديدهاي نظارتي 89 مورد تذکر و36 مورد اخطار بوده است.
او کنترل نرخ، کيفيت، کمييت و نحوه برخورد و رفتار با مسافران و گردشگران را از جمله اهداف بازديدهاي نظارتي عنوان کرد.
«لاريجاني» در ادامه اظهارداشت: از ابتداي تعطيلات نوروزي تا پايان خردادماه 483 فقره شکايت از دفاتر خدماتي و تورهاي گردشگري به کميته رسيدگي به شکايات اداره کل ميراثفرهنگي، صنايعدستي و گردشگري استان تهران واصل شده که در مورد 245 شکايت تصميم گيري نهايي شده است.
استان تهران با بيش از يک هزار دفتر خدمات مسافرتي و گردشگري بيشترين سهم را در اجراي تورهاي داخلي و خارجي کشور داراست.
/104
انتهای پیام/